۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

مسواکی برای ترک عادت‌های غلط

محققان موفق به ساخت یک مسواک با طراحی منحصر به فرد شدند که عادات غلط مسواک زدن را اصلاح می‌کند.

مسواکی برای ترک عادت‌های غلط

مسواکی برای ترک عادت‌های غلط

به نقل از  لایوساینس، این مسواک جدید کهiBrush 365  نام دارد، با هدف اصلاح رفتار مسواک زدن غلط به مردم کمک می‌کند تا به شیوه مورد نظر دندانپزشکان مسواک بزنند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا اعلام کرده است که نگهداشتن مسواک در زاویه ۴۵ درجه به دور از لثه‌ها و مسواک زدن مداوم، احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

الکساندر کاندمیر مخترع مسواک iBrush 365 می‌گوید که اغلب مردم مسواک خود را  به حالت عمود بر دندان و لثه‌ها نگه می‌دارند که این امر سبب فاصله افتادن بین دندان و لثه شده و به مرور زمان لثه را تحلیل می‌برد.

به طور کلی عادات غلط مسواک زدن باعث بی اثر شدن این کار و بروز مشکلات دهان و دندان خواهد شد.

این مسواک برقی دارای یک سر استوانه‌ای با بیش از ۱۳۰۰۰ میکرو موی نرم است که در مقایسه، مسواک‌های معمولی دارای ۲۵۰۰ مو هستند. این مسواک به طور موثر می‌تواند دهان و دندانها را در کمتر از یک دقیقه تمیز کند.

سر استوانه ای شکل این مسواک به طوری طراحی شده که می‌تواند تمام دندانها را به درستی تمیز کند.

شرکت سازنده این مسواک اعلام کرد که برسهای این مسواک در یک زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه قرار دارند. سر این مسواک می تواند در هر دو جهت بچرخد و با فشار ساده یک دکمه نیز تغییر کند و حرکت آن همیشه رو به پایین است.

مسواک iBrush 365  بر روی بیش از ۳۰۰ نفر مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج نشان می‌دهد که این دستگاه موثرترین مسواک در بازار است.

این شرکت اعلام کرد که iBrush 365 دارای یک باتری لیتیوم یون بوده که تنها با یک بار شارژ میتواند تا شش هفته کار کند. کاربران می‌‌توانند این دستگاه را با یک کابل برق USB و ولتاژ جهانی برق که بین ۱۱۰تا ۲۴۰ ولت است شارژ کنند.

این پروژه تاکنون بیش از ۲۹ هزار دلار از طریق یک کمپین در سایت منبع یابی Kickstarter جمع آوری کرده است.

 این مسواک در حال حاضر برای پیش فروش در وبسایت این شرکت با قیمت ۷۹ دلار در دسترس قرار داشته و قبول سفارسات آن از این ماه آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

هجده − سیزده =