۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

چاره بوی بد دهان در ماه رمضان

یک جراح و متخصص بیماریهای لثه اهمیت مسواک زدن بعد از افطار و سحر را تشریح و به چاره بوی بد دهان در ماه رمضان پرداخت.

چاره بوی بد دهان در ماه رمضان

چاره بوی بد دهان در ماه رمضان

 

رضا فکرآزاد جراح و متخصص بیماریهای لثه با بیان اینکه روزه‌داران نگران بوی بد دهان خود نباشند اظهار داشت: برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به ویژه سحر غافل نشوید.

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران و جراح و متخصص بیماریهای لثه با اشاره به بهداشت دهان در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: به طور کلی بو ناشی از میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی است که شرایط رشد آنها در داخل حفره‌ای بیشتر است و این موضوع در داخل دهان نیز به صورت گازهایی متصاعد و به صورت بوی بد استشمام می‌شود.

ترشح بزاق دهان علیه میکروب‌ها عمل می‌کند.

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران افزود: زمانی که غذا می‌خوریم یا صحبت می‌کنیم بزاق دهان شروع به ترشح می‌کند که قابلیت شویندگی داشته و و با داشتن آنزیم بر علیه میکروب‌ها عمل می‌کند که البته در هنگام شب ترشح آن کاهش می‌یابد.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه گفت: در حین روزه‌داری به دلیل اینکه به مدت طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنیم میکروب‌های دهان فعال‌تر و باعث بوی بد دهان می‌شوند.

مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود

فکرآزاد با بیان توصیه‌های لازم در این خصوص عنوان کرد: مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود در غیر اینصورت حساسیت و آسیب به بافت مینای دندان بیشتر خواهد بود.

وی گفت: در این ایام نگران بوی بد دهان نباشید و برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و به ویژه سحر غافل نشوید.

این جراح و متخصص بیماریهای لثه با بیان دلایل مختلف بوی بد دهان گفت: دندان پوسیده، لبه روکش دندانپزشکی که به صورت مناسب انجام نشده باشد، بیماری لثه پیشرفته، زبان شیاردار، لوزهای عفونی در انتهای حلق، سینوزیت‌ها مزمن، مشکلات گوارشی‌، بیماری دیابت و کنترل نشدن این بیماری و ناراحتی‌های کبدی از عوامل مختلف این موضوع به شمار می‌آید.

فکرآزاد در پایان خاطرنشان کرد: در تمام موارد بالا راهکارهای مشخص برای از بین بردن بوی بد دهان وجود دارد و البته گروهی از افراد به دلایل وسواس و روانی خود را در معرض این مشکل می‌دانند که باید از لحاظ تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.(اگر می خواهید برای همیشه از شر بوی بد دهان خلاص شوید اینجا کلیک کنید)

منبع: مشرق نیوز

یک نظر

  1. عمده حرفای این آقا غلطه. چون به تخصص ایشون ربطی نداشته. مجبور نیستی اطلاعات نداری اظهار نظر کنی. دلیل بوی بد دهان در ماه رمضان کاهش قند بدن و سوختن چربی در بدنه که به تولید اجسام کتونی منجر میشود. با مسواک زدن اصلا بوی بد دهان از بین نمیرود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شش − سه =