۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

ارتباط کمبود خواب با بروز بیماری‌های التهابی

کارشناسان معتقدند کمبود خواب می‌تواند به بیماری‌های التهابی همچون آرتروز، التهاب بافت‌های اطراف دندان و حتی سرطان منجر شود.

ارتباط کمبود خواب با بروز بیماری‌های التهابی

ارتباط کمبود خواب با بروز بیماری‌های التهابی

به گفته کارشناسان کمبود خواب در طولانی‌مدت نه تنها فرد را حساس و دچار خستگی می‌کند بلکه می‌تواند به بروز تغییرات جسمی در مغز و بدن منجر شده و به بروز بیماری‌های مزمن و مشکلات روانی کمک کند.

محققان در این مطالعه ارتباط بین کمبود خواب و التهاب را بررسی کرده و متوجه شدند خوابیدن برای مدت زمان خیلی کم یا خیلی زیاد، افزایش سطح التهاب در بدن را به همراه دارد.

دکتر “جان کریستال” گفت: حائز اهمیت است که تاکید کنیم هم خوابیدن برای مدت زمان طولانی و هم کمبود خواب با بروز التهاب ارتباط دارد، فرآیندی که به افسردگی و همچنین بروز بیماری‌های جسمی کمک می‌کند.

خوابیدن برای مدت زمان کمتر از هفت الی هشت ساعت در شب با افزایش سطح شاخص‌های التهابی در خون همراه است. این شاخص‌ها با بروز بیماری‌های مزمن همچون مشکلات قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع دو مرتبط است.

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین به اعتقاد کارشناسان داشتن خواب کافی و سالم در کنار رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌ جسمی از فاکتورهای تاثیرگذار در بهبود طول عمر سالم فرد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سه × 2 =