۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

۴ دهک اول جامعه خدمات دندانپزشکی نمی‌گیرند/دندانپزشکی تعرفه ندارد

۴ دهک اول جامعه خدمات دندانپزشکی نمی‌گیرند/دندانپزشکی تعرفه ندارد

۴ دهک اول جامعه خدمات دندانپزشکی نمی‌گیرند/دندانپزشکی تعرفه ندارد

رئیس اداره تعرفه‌های سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۴ دهک اول جامعه به خدمات دندان پزشکی دسترسی ندارند،از تأسیس اداره‌ خدمات دندانپزشکی خبر داد و گفت: ۵۰ تعرفه کنونی دندانپزشکی اصطلاحات به روز ندارند، یعنی به نوعی دندانپزشکی اصلاً تعرفه ندارد.

به گزارش سلامت نیوز ، سعید معنوی رئیس اداره تعرفه‌های سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴ دهک اول جامعه به خدمات دندان پزشکی دسترسی ندارند، اظهار داشت: بخش دولتی فعالیت کمی در حوزه دندانپزشکی داشته و بحث تعرفه‌ها نیز در زمینه دندانپزشکی وجود دارد که عموماً بسیار قدیمی هستند.

تأسیس اداره ای تحت عنوان خدمات دندانپزشکی

وی ادامه داد: اداره ای تحت عنوان خدمات دندانپزشکی برای نخستین‌بار خواهیم داشت تا ارائه خدمات را ساماندهی کند و از سال آینده طرح تحول به حوزه دندانپزشکی کشیده خواهد شد.

در زمینه دندانپزشکی تعرفه نداریم

معنوی فقدان تعرفه برای خدمات را مهم ترین مسئله در حوزه دندان پزشکی عنوان کرد و افزود: همین ۵۰ خدمتی که دارای تعرفه است، اصطلاحاتی ندارد که با دانش روز دندان پزشکی پیش رفته باشد و می‌توان گفت در زمینه دندانپزشکی تعرفه نداریم و بحث بیمه نیز در کنار آن مطرح خواهد شد.

نظام بیمه پاسخ گوی نیازهای اولیه دندانپزشکی نیست

همچنین در این برنامه رادیویی عبدالرضا معادی عضو شورای سلامت دهان و دندان نیز با اشاره به اینکه تاکنون پایه مشخصی برای تعرفه‌ها وجود نداشته و بیمه‌های تکمیلی دارای چند تعرفه هستند و ساماندهی این موضوع یکی از مهم ترین دستورات کار است، اظهار داشت: حدود ۲۰ خدمت پایه دندان پزشکی در حوزه بیمه پایه دارای تعرفه است و ۵۰ خدمت در حوزه مراکز دولتی در کتابچه تعرفه ای وزارت بهداشت موجود است.

در بخش خصوصی و مطب‌ها هیچ بهای تعرفه ای مشخصی نداریم

معادی با اعلام اینکه ۴۰۰ خدمت دندانپزشکی باید قیمت‌گذاری شود، عنوان کرد: در بخش خصوصی و مطب‌ها هیچ بهای تعرفه ای مشخصی نداریم و تمام خدمات بستری تحت عنوان بیمه است ولی چرا نظام بیمه پاسخ گوی نیازهای اولیه دندانپزشکی نیست؟ ولی با این وجود موضوع دندان پزشکی در این سال‌ها مورد توجه خاص آقای وزیر بهداشت را داشته و شورای سلامت تشکیل و کارهای زیر بنایی نیز ایجاد شد.

منبع: سلامت نیوز

یک نظر

  1. به جای حرف زدن عمل کن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

دو × 2 =