۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

تخصیص ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار، برای پوشش خدمات دندانپزشکی روستایی

تخصیص 152 میلیارد تومان اعتبار، برای پوشش خدمات دندانپزشکی روستایی

تخصیص ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار، برای پوشش خدمات دندانپزشکی روستایی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر، ۲۳میلیون نفر در روستاها و حدود ۴میلیون و ۵۰۰ هزار نفردر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفراز خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره‌مند هستند.

به گزارش ایلنا در البرز، محمد جواد کبیر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کرج گفت: برای این سازمان حدود ۱۱هدف راهبردی و ۸۸هدف عملیاتی کلان تعیین شده و در سطح استانی ۲۸۹هدف عملیاتی به تناسب وضعیت و نیازهای درمانی و بیمه‌ای مشخص شده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۳بر اساس تکلیف قانونی مبتنی بر بند ب ماده ۳۸ برنامه پنجم توسعه برای این سازمان تعیین شد که براساس آن می‌بایست تمام جمعیت فاقد پوشش بیمه‌ای کشور زیر چتر حمایتی بیمه ایرانیان قرار گیرند.

کبیر در ادامه با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور  در راستای پیاده سازی حقوق شهروندی، در قالب پوشش بیمه همگانی دستور گفت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان توانست در یک اقدام هماهنگ و همسو با سایر بخش‌های مختلف، طرح بیمه‌ای برای محرومان جامعه را با سرعت اجرا کند.

این مسئول گفت: در بخش خدمات بیمه‌ای و درمان روستایی کشور طی دو سال اخیر گام‌های خوبی برداشته شده است و اعتبارات بخش بیمه درمانی روستاییان نزدیک به ۴۶۰ درصد رشد پیدا کرد،  در سال ۹۳ حدود دو هزار و ۵۰ پزشک به واحد‌های درمانی در ارائه خدمت به محرومان جامعه اضافه شد.

کبیر در ادامه با بیان این که در مجموع حدود شش هزارو ۷۰۰پزشک در واحد‌های ارائه دهنده خدمات درمانی روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کشور مشغول انجام وظیفه هستند گفت: سال گذشته حدود یک هزارو ۹۰۰ مرکز درمانی در مناطق روستایی و محروم کشور تعمیر اساسی و استاندارد سازی شد.

وی در ادامه افزود: حدود یک هزارو ۸۰۰ مرکز درمانی در این مدت به امکانات درمانی مناسب مجهز شدند ضمن آنکه در کنار یک هزارو ۵۰۰ مرکز درمانی، سکونتگاه پزشک مهیا شده است.

کبیر گفت: در طرح بیمه سلامت ایرانیان حدود ۷۵۰ سکونتگاه غیر رسمی در کشور شناسایی کردیم و جمعیت این سکونتگاه‌ها را که در حاشیه شهر‌ها هستند زیر پوشش بیمه قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه افزود: اکنون ۲۳میلیون نفر روستایی و حدود ۴میلیون و ۵۰۰ هزار نفردر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفراز خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره‌مند هستند و دیگر بیمه شدگان در مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و محروم کشور قرار دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقلام دارویی مشمول بیمه ایرانیان از ۲۷۱قلم در ابتدای طرح به ۴۳۶ قلم رسیده است.

وی  در ادامه با بیان این که در بخش خدمات آزمایشگاهی ۳۸ مورد خدمات به بیمه شدگان ارایه می‌شود با اشاره به خدمات دندانپزشکی روستاییان در این طرح گفت: خدمات دندانپزشکی برای اولین بار از سال ۹۳ در روستا‌ها مورد توجه قرار گرفت که در ابتدای طرح چهار درصد خدمات در این بخش داشتیم و اکنون به ۷ درصد رسیده است.

وی در ادامه با بیان این که  امسال حدود ۱۵۲میلیارد تومان بودجه برای خدمات دندانپزشکی به روستاییان کشور اختصاص داده شد افزود: در بخش روستاییان و بیمه همگانی تمام منابع مالی را دولت تامین می‌کند که بخشی از محل هدفمندی یارانه و بخش دیگر از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

وی در ادامه با مطلوب توصیف کردن عملکرد بیمه سلامت ایرانیان در استان البرز افزود: تیرماه امسال برنامه عملیاتی برای خدمات ویژه به قشرهای محروم جامعه به دفا‌تر سازمان بیمه سلامت ایرانیان در استان‌ها ابلاغ شده است و سال آینده برنامه‌های شاخصی در این بخش برای محرومان جامعه اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر ۴۱ میلیون نفر جمعیت روستایی، عشایری و سایر قشرهای کشور زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفتند گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند که بیشتر این افراد روستاییان، عشایر و خانواده‌های محروم در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

وی در پایان گفت: نزدیک به ۹۱. ۷ درصد جمعیت بیمه شده درآمد ماهانه کمتر از یک میلیون تومان دارند که این اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران مورد تحسین موسسات بیمه‌ای و سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

هفده − یک =