۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

ورود خدمات درمانی دندانپزشکی به طرح تحول نباید با شتابزدگی باشد

عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران گفت: سلامت دهان و دندان فقط به خدمات درمانی دندانپزشکی ختم نمی‌شود و باید موضوع بهداشت و پیشگیری در سرلوحه طرح تحول سلامت قرار گیرد.

ورود خدمات درمانی دندانپزشکی به طرح تحول نباید با شتابزدگی باشد

ورود خدمات درمانی دندانپزشکی به طرح تحول نباید با شتابزدگی باشد

دکترنویدناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مباحث دندانپزشکی در طرح تحول سلامت به سال آتی موکول شده است‌؛ اظهار داشت‌: در طرح تحول هیچ تعرفه مصوبی برای جامعه دندانپزشکی مشخص نشده و در حال حاضر تا پایان سال قرار است تعرفه‌ها برای تمام خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی معین گردد‌.

وی تعرفه‌های دریافتی از سوی دندانپزشکان را همان تعرفه‌های قبل از اجرای طرح تحول دانست و افزود: این تعرفه‌ها جامعیت لازم را از سوی مراجع ذی صلاح ندارد و تمامی خدمات دندانپزشکی در آن لحاظ نشده‌، بخصوص خدماتی که از سوی وزارت بهداشت در بخش دولتی در نظرگرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه یکسری از خدمات ارزش گذاری نشده و پراکندگی در تعرفه‌ها مشاهده می شود‌؛ ادامه داد: بدلیل تکثر بیمه‌های مختلف‌، قیمت گذاری آنها بر روی هر خدمت و عدم پرداخت به موقع مطالبات؛ همکاری بین دندانپزشکان و سازمان‌های بیمه گر بصورت رسمی صورت نگرفته است‌.
به گفته وی اکنون زمانی است که ضرورت تاسیس بیمه جامع دندانپزشکی در طرح تحول و  نظام سلامت بیش از هر زمانی احساس می‌شود زیرا وجود صنعت بیمه کارآمد دندانپزشکی باعث کاهش نگرانی‌های مردم در این بخش می‌شود‌.
این متخصص ارتودنسی با بیان اینکه بخش خصوصی دندانپزشکی می‌تواند نقش اصلی سلامت دهان و دندان را در طرح تحول سلامت ایفا کند؛ تصریح کرد: تعرفه خدمات دندانپزشکی با توجه به شرایط خدمت رسانی ماهیتا با تعرفه نسخه نویسی متفاوت بوده و بیشتر به خدمات بیمارستانی شباهت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

1 × 2 =