۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

توسعه علوم مرتبط با دندانپزشکی در بستر برنامه های تحول و نوآوری

باقر لاریجانی در افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودونتیست‌های ایران، توسعه رشته مقاطع مرتبط با دندانپزشکی و تربیت نیروهای حدواسط این رشته را از عمده برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای گسترش رشته دندانپزشکی برشمرد.

باقر لاریجانی در افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودونتیست‌های ایران

دکتر باقر لاریجانی درکنگره پروستودونتیست های ایران

به گزارش گروه اجتماعی میزان،  باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودونتیست های ایران که صبح روز چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد ضمن اشاره به مسئولیت وزارت بهداشت در سه حوزه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات گفت: کشور ما طی ۴۰ سال گذشته پیشرفت های ارزشمندی در هر سه حوزه داشته است.

وی افزود: با پیشرفت هایی که در حوزه آموزش علوم پزشکی حاصل شده، امروزه حدود ۶۰ دانشگاه و دانشکده، ۲۰ هزار عضو هیأت علمی و ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته های علوم پزشکی در کشور داریم و شاهد گسترش چشمگیر تحصیلات تکمیلی طی چند سال اخیر هستیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از رشد گسترده پژوهش های علوم پزشکی کشور سخن گفت و اظهار داشت: طبق آمارهای معتبر جهانی نظیر Scopus  و ISI در زمینه تولیدات علمی حوزه علوم پزشکی با رشد چشمگیری روبرو بوده ایم و لازم است تا به ارتقاء کیفیت این تولیدات در حوزه های مختلف توجه شود.

لاریجانی نظام مدیریت دانش را یکی از زیرساخت های توسعه علمی ذکر کرد و گفت: طبق آمار سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ایران در سال ۲۰۱۳ در شاخص نوآوری رتبه ۹۰، در ثبت پتنت های تجاری رتبه ۸۲ و در ثبت محصولات رتبه ۱۰۰ را در جهان کسب نموده و باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ارتقاء نوآوری در کشور لازم است تا ضمن تلاش برای دستیابی به نظام ملی نوآوری، برنامه ریزی مناسب برای ترجمان دانش به محصولات دانشی و توسعه نظام مدیریت دانش صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه های مختلف نظام سلامت کاملا به هم مرتبط هستند،‌ پاسخگویی به نیازهای جامعه را رسالت اصلی نظام سلامت ذکر کرد و اظهار داشت: پژوهش علوم پزشکی باید بیشتر به سمت رفع مشکلات مبتلابه جامعه سوق داده شوند.

لاریجانی گفت: باتوجه به مسائل مبتلابه کشور و لزوم رشد در حوزه های مختلف، نیاز به تغییر در حوزه آموزش علوم پزشکی بیش از پیش احساس می شود و برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با رویکرد ارتقاء پاسخگویی به نیازهای جامعه و رشد همه جانبه کشور در حوزه سلامت در سال جاری تدوین گردید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان کلیات بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: با همت دست اندرکاران حوزه دندانپزشکی، طی سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری در این حوزه حاصل شده و در حال حاضر به لحاظ علمی در این رشته رتبه ۲۵ جهان و ۳ منطقه را کسب نموده ایم.

لاریجانی توسعه علوم دندانپزشکی را یکی از ماموریت های حوزه آموزش ذکر کرد و گفت: توسعه رشته مقاطع تحصیلی در این حوزه و ارتقاء خدمات مراقبتی از طریق تربیت نیروهای حد واسط از جمله برنامه هایی است که در معاونت آموزشی در دست پیگیری است و امیدواریم با تلاش کلیه همکاران شاهد تحولات آتی این رشته باشیم.

منبع :  خبرگزاری میزان

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

4 × 5 =