۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

نخستین عمل جراحی فک با استفاده از هیپنوتیزم

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار موفق به انجام عمل جراحی فک با روش بی دردی القایی و استفاده از هیپنوتیزم شدند.

نخستین عمل جراحی فک با استفاده از هیپنوتیزم در مشهد

نخستین عمل جراحی فک با استفاده از هیپنوتیزم در مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه گزارش داد: این عمل جراحی با همکاری دکتر ‘مهدی فتحی’ دانشیار بیهوشی و دکتر ‘مجید عشق پور’ دانشیار جراحی فک این دانشگاه بدون استفاده از داروی بیهوشی یا بی حسی، در محل دانشکده دندانپزشکی مشهد انجام شد.
دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: عمل جراحی فک با استفاده از روش هیپنوتیزم و با القای تصویرسازی ذهنی بی دردی، بدون دارو بر روی بیمار صورت گرفت.
دکتر مهدی فتحی افزود: در تمام مراحل عمل جراحی بیمار بی دردی کامل داشت و در پیگیری ۲۴ ساعت بعد از عمل نیز علامتی از درد از سوی بیمار ابراز نشد.
وی ادامه داد: این روش در بیمارانی که به هر دلیلی امکان استفاده از داروهای بیحس کننده را ندارند یا به دلیل ترس مفرط از اعمال دندانپزشکی، با مشکل بهداشت دهان و دندان مواجه هستند بسیار کارآمد است.
دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ایران از جایگاه بالایی در کاربرد علم هیپنوتیزم در درمان بیماریها در سطح آسیا برخوردار است.
گروه هیپنوتیزم دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون به موفقیتهای زیادی در زمینه کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماریهای مختلف دست یافته است.
همچنین نخستین کنگره بین المللی ‘هیپنودونتیک’ با محور کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی با همکاری انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهر ماه سال آتی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

8 + 13 =