۹ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

نامه دکترعلی تاجرنیا به وزیر بهداشت در خصوص طرح احیا بهداشتکار دهان

نامه دکترعلی تاجرنیا به وزیر بهداشت در خصوص طرح احیا بهداشتکار دهان

نامه دکترعلی تاجرنیا به وزیر بهداشت در خصوص طرح احیا بهداشتکار دهان

حضور محترم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

جناب آقای دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی

با عرض سلام و احترام

همان گونه که مستحضر هستید اخیرا موضوع احیای تربیت بهداشتکاران دهان و دندان به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم و روستایی در دستور کار وزارت متبوع قرار گرفته است. از آنجایی که سابقه مدیریت جنابعالی نشان داده است طرفدار مقررات کار‌شناسی بوده و بر این مبنا در ابتدای مسئولیت خویش شورای سلامت دهان را پایه گذاری کردید و با توجه به این شورا تاکنون اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است، از جنابعالی می‌خواهیم در این مورد نیز به نظرات کار‌شناسان حوزه دندان پزشکی توجه نموده تا از تصمیمات عجولانه پرهیز شود. این طرح در جلسات متعدد انجمن دندانپزشکی ایران مطرح و ضمن توجه به دغدغه‌های جنابعالی و لزوم برخورداری آحاد مردم شریف ایران از خدمات عادلانه دندان پزشکی، راهکارهای لازم برای تحقق این مهم طراحی و توسط نمایندگان این انجمن در شورای سلامت به آن شورا ارائه گردیده است و چنانچه لازم بدانید آمادگی داریم تا با حضور کار‌شناسان و مدیران ذیربط نشست کار‌شناسی به میزبانی انجمن برگزار نمائیم.
به اعتقاد انجمن دندان پزشکی ایران هم اکنون با بیش از ۳۰ هزار دندانپزشک و تربیت سالانه حدود ۲ هزار نفر دندان پزشک جدید، این پتانسیل وجود دارد که از این نیرو‌ها برای پوشش مناطق محروم بهره برداری نمود.
انجمن دندان پزشکی ایران آمادگی دارد با توجه به برخورداری از ۳۳ شعبه در سراسر کشور در این زمینه همکاری لازم برای وزارت بهداشت را داشته باشد تا کلیه مراکز بهداشتی تحت پوشش از خدمات دندان پزشکان بهره‌مند گردند. در این راستا استفاده از تعهدات دوازده ساله دندان پزشکان متعهد خدمت در مناطق ۲ و ۳ ونیز دندان پزشکان بهره‌مند از سهمیه مناطق محروم می‌توانند این نیاز را به خوبی مرتفع نمایند.
ما همچنین معتقدیم نبود یک سازمان اداری منسجم برای بکارگیری این نیرو‌ها در وزارت بهداشت باعث این مشکل شده که با تدبیر مناسب و همکاری متقابل کاملا قابل جبران بوده و نیازی به تربیت بهداشتکاران دهان ودندان نمی‌باشد.
بار دیگر اعلام می‌نمایم در صورت موافقت جنابعالی انجمن دندان پزشکی ایران با کمک وهمراهی سایر انجمن‌های علمی دندان پزشکی آمادگی دارد تا با همکاری آن وزارت خانه پوشش مراکز خالی از دندان پزشک را در کمتر از یک سال مرتفع نماید.
در خاتمه از توجهات جنابعالی به دندان پزشکی و این رشته در دوران وزارت جنابعالی به صورت ویژه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

با احترام
دکتر علی تاجرنیا، رئیس هیئت مدیره

منبع: انجمن دندانپزشکی ایران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

چهار × یک =