۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

مربی دندانپزشک تیم ایسلند دندان هاچسون را کشید

تیم ملی فوتبال ایسلند امسال شگفتی ساز بازی‌های یورو بوده است. اوج این شگفتی با حذف شدن انگلیس توسط ایسلند صورت گرفت. تیم ایسلند با دو مربی اداره می‌شود. هلمیر هالگریمسون (Heimir Hallgrímsson) مربی تیم ملی فوتبال ایسلند یک دندان‌پزشک است! البته رسانه‌های ورزشی ایران در این مورد غفلت زیادی به خرج دادند و الا بعد از حذف انگلیس از یورو و استعفای روس هاچسون سرمربی این تیم، مطمئناً تیتر «مربی ایسلند دندان هاچسون را کشید» یا «دهان هاچسون را سرویس کرد» می‌توانست جز خوشمزگی‌های تیترنویسان ورزشی باشد!

 

مربی دندانپزشک تیم شگفتی ساز ایسلند

مربی دندانپزشک تیم شگفتی ساز ایسلند

هالگریمسون در یک شهر کوچک با جمعیت حدود ۴۰۰۰ نفری طبابت می‌کند. شهر Vestmannaeyjum که زادگاه هالگریمسون است، یک شهر در مجاورت آتشفشان است که بارها مورد تهدید فوران آتشفشان قرار گرفته است.

او فوتبال را در ۱۹۸۶ در شهر زادگاهش شروع کرده است و تقریباً تمام فوتبالش را در تیم‌های زادگاهش دنبال کرده است. او به صورت پاره وقت به شغل دندانپزشکی هم می‌پرداخته و در زادگاهش به شغل دندانپزشکی مشغول بوده است.

هم اکنون هالگریمسون به همراه لاگربک به طور مشترک مربی تیم ملی ایسلند هستند ولی طبق قرار داد بعد از بازی‌های یورو ۲۰۱۶، دکتر هالگریمسون به تنهایی با بازنشست شدن لاگربک، سرمربی تیم ملی خواهد بود.

اطلاعات محل طبابت مربی فوتبال ایسلند

اطلاعات محل طبابت مربی فوتبال ایسلند

در مصاحبه قبل از بازی‌های یورو هالگریمسون صعود از گروه را توسط ایسلند قابل دستیابی خواند. او که در تیم IBV (یک تیم محلی در ایسلند) برای مدت‌ها مربی تیم‌های زنان و مردان بوده، همزمان طبق یک برنامه به کار دندانپزشکی هم می‌پرداخته و بیشتر در شهر به عنوان دندان پزشک شناته شده بوده!

هالگریمسون شاید تنها مربی دندانپزشکی باشد که نه‌تنها در یورو، بلکه در فوتبالی در این سطح حضورداشته و دارد. او علاوه بر این عنوان، شگفتی‌سازترین دندان‌پزشک مربی کل دوران هم هست که توانسته است تیم قوی انگلیس را از رقابت‌های یورو اکسترکت کند!

منبع: وب سایت دکتر علی مرسلی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

16 + سه =