۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

علت مکیدن انگشت در کودکان و راه حل آن

علت مکیدن انگشت در کودکان و راه حل آن

علت مکیدن انگشت در کودکان و راه حل آن

مکیدن انگشت رفلکس طبیعی برای کودکان است. مکیدن شست، انگشتان ، پستانک و یا هر اشیاء دیگری باعث میشود نوزادان احساس امنیت و شادی کنند و به آنها کمک می کند تا در مورد جهان اطراف خود بیاموزند. کودکان در سن پایین عمل مکیدن را به دلیل حس آرامش و کمکی که به بخواب رفتنشان میکند انجام می دهند.

مکیدن انگشت روی دندانهای کودکان چه تاثیری خواهد داشت ؟

بعد از درآمدن دندان های دائمی ، مکیدن ممکن است باعث مشکلاتی از قبیل رشد دهان ، تغییراتی در جای دندان ها  و همینطور می تواند باعث تغییر در سقف دهان شود.

پستانک هم تاثیراتی مشابه مکیدن شست یا انگشتان دارد با این تفاوت که این عادت اغلب راحت تر قابل ترک کردن می باشد.

شدت مکیدن یک عاملی است که تعیین می کند که این عمل ممکن است به مشکلات دندانی منجر شود یا خیر. کودکانی که به صورت منفعلانه انگشت خود را در دهان قرار می دهند احتمالا از آنهایی که با اشتیاق انگشتان خود را می مکند کم تر در خطر هستند.

در چه زمانی کودکان را از مکیدن انگشتانشان بازداریم؟

کودکان معمولا بین سنین دو تا چهار سالگی یا هنگامی که دندانهای اصلی جلویی آنها در حال درآمدن است،  مکیدن انگشتانشان را متوقف می کنند. اگر شما متوجه تغییری در دندان های شیری کودکتان شده اید یا درباره ی نتیجه ی مکیدن انگشت فرزندتان نگران هستید به دندانپزشک مراجعه نمایید.

چطور می توانم کمک کنم تا فرزندم مکیدن انگشت را پایان دهد ؟

  • کودک خود را به ترک مکیدن انگشتان تشویق کنید.
  • کودکان اغلب موقعی انگشتانشان را می مکند که احساس نا امنی یا ناراحتی می کنند لذا برای رفع علت اضطراب و ایجاد آرامش برای کودک خود تمرکز نمایید.
  • اگر کودک سن بیشتری دارد، او را در انتخاب راه حل برای متوقف کردن این امر همراه کنید.
  • دندانپزشک شما می توانند کودک شما را تشویق کند و برای او توضیح دهد که اگر این را متوقف نکند چه اتفاقی برای دندانهایش خواهد افتاد.

اگر این نکات پاسخگوی مشکل شما نیود، با بستن یک نخ به انگشت شستش یا در شب با قرار دادن یک جوراب روی دستهایش ، به او یادآوری نمایید. دندانپزشک یا پزشک متخصص اطفال ممکن است داروی تلخی که انگشت کودکتان را با آن آغشته کنید یا یک پلاک دندانی برای او تجویز نماید.

منبع: Mouth Healthy

ترجمه توسط ایران دنتال نیوز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

دوازده + 8 =