۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

سمینار سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی برگزار می‌شود

سمینار سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماری‌های دهان، فک و صورت، روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه جاری در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

سمینار سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی

سمینار سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر امیرجلال عباسی با بیان اینکه سمینار سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماری‌های دهان، فک و صورت طی روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه جاری به همت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت و ستاد فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: محورهای متعددی از جمله پیوندهای استخوانی و مواد جایگزین استخوان و القا و هدایت بهینه سلولهای بنیادی جهت جایگزینی بافت‌های از دست رفته در این سمینار مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: استاد برجسته پروفسور رابرت هیل از کشور انگلستان برای سخنرانی در این کنگره حضور خواهد داشت. همچنین از اساتید بنام و ممتاز ایرانی که در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در دندانپزشکی تحقیقات و تجارب ارزشمندی داشته‌اند، بهره خواهیم برد.
عباسی، هدف از برگزاری این سمینار را تبادل اطلاعات و ایجاد مسیری برای گسترش تحقیقات و بهینه سازی چنین مجامع علمی دانست.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در برخی از کنگره‌ها هدف اصلی و علمی آن تحت تاثیر نمایشگاه تجهیزات و خرید و فروش مواد مصرفی دندانپزشکی قرار می‌گیرد، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که این سمینار به دور از مباحث تجاری باشد و نمایشگاه تجهیزات پزشکی در جهت نام و هدف سمینار باشد. ذر این راستا تصمیم گرفته شد که حضور و شرکت دانشجویان و رزیدنت‌ها در کنگره رایگان باشد.
عباسی با عنوان این مطلب که این کنگره دارای حداکثر امتیاز بازآموزی بوده و ۱۵ سخنران مدعو دارد، گفت: در پایان جا دارد از ریاست کنگره دکتر محمد بیات و دبیر علمی، دکتر نغمه بهرامی و مسول کمیته دانشجویی دکتر ارغوان تنکابنی و دبیر اجرایی دکتر سید علیرضا پرهیز و کمیته اجرایی که در برگزاری بهینه این سمینار همکاری دارند، کمال تشکر را داشته باشم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

چهار × چهار =