۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

سرایت آلزایمر با ابزارهای ضدعفونی نشده ی دندانپزشکی

سرایت آلزایمر با ابزارهای ضدعفونی نشده ی دندانپزشکی

سرایت آلزایمر با ابزارهای ضدعفونی نشده ی دندانپزشکی

تفکر قدیمی غیر واگیر بودن بیماری آلزایمر جای خود را به تفکری ترسناک در خصوص سرایت این بیماری به افراد از راههای مختلف داده است.

کارشناسان و متخصصان علوم اعصاب و روان در خصوص احتمال انتقال و سرایت بیماری آلزایمر به افراد مختلف هشدار داده‌اند.
گفتنی است، براساس جدیدترین پژوهش‌ها امکان دارد بیماری آلزایمر از طریق خون، استفاده از ابزارهای جراحی به ویژه جراحی دندان که به طور دقیق ضدعفونی نشده است به سایر افراد منتقل شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در عین حال کارشناسان با کالبدشکافی مغز افراد متوفی در اثر آلزایمر دریافته‌اند اکثریت این افراد دارای پروتئین خاصی در مغز خود بوده‌اند که مرتبط با بیماری جنون گاوی بوده است.
پژوهشگران هشدار می‌دهند باید قوانین جدیدی برای ضدعفونی ابزارهای دندانپزشکی ابداع شود که قابلیت انتقال پروتئین بتا‌آمیلوئید را از فردی به فرد دیگر از بین ببرد.
کارشناسان در عین حال ابراز نگرانی کرده‌اند که بیماری آلزایمر می‌تواند از فرد مبتلا به صورت مسری به سایر اعضای خانواده و حتی پرستاران و کادر درمانی انتقال پیدا کند.
تنها در کشور انگلستان براساس آخرین گزارش‌ها حدود ۵۰۰ هزار فرد مبتلا به آلزایمر در شرایط غیر قابل درمان زندگی می‌کنند و جدیداً سازمان بهداشت جهانی از اپیدمی آلزایمر در طی دهه‌های آینده خبر داده است.
کارشناسان دریافته‌اند پروتئین بتاآمیلوئید به سطوح فلزی می‌چسبد که در جراحی و ترمیم مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کارشناسان بر این اساس به افرادی که از بیمار مبتلا به آلزایمر مراقبت می‌کنند توصیه اکید می‌کنند حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.
کارشناسان اعتقاد دارند هنوز راهی برای غربالگری خون اهدایی حاوی پروتئین بتا‌آمیلوئید پیدا نشده است و به دلیل این که بیماری آلزایمر سال‌ها بدون هیچ نشانه‌ای در خون افراد وجود دارد می‌تواند به راحتی از طریق خون به فرد دیگر منتقل شود.
براساس تحقیقات پروتئین بتا‌آمیلوئید که مسبب اصلی ابتلا افراد به بیماری آلزایمر است به فلزات می‌چسبد و نسبت به آب و حتی آب جوش مقاوم است و از روی فلز پاک نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

17 + 7 =