۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

سختی کار دندانپزشکان، در محاسبه هزینه‌ها لحاظ شود

دبیر هفدهمین کنگره اندودنتیست‌های ایران گفت: قیمت بالای مواد و تجهیزات دندان‌پزشکی بخش عمده‌ای از هزینه‌های دندان‌پزشکی را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه سختی کار دندانپزشک را نیز باید در محاسبه هزینه‌ها در نظر گرفت.

سختی کار دندانپزشکان، در محاسبه هزینه‌ها لحاظ شود

سختی کار دندانپزشکان، در محاسبه هزینه‌ها لحاظ شود

دکتر کاظم آشفته، متخصص جراحی و ترمیم ریشه دندان با بیان این مطلب اظهار داشت: مواد دندانی و مدت زمان نگهداری آنها یکی از مسائل جانبی دندانپزشکی است که این رشته را از سایر رشته‌های پزشکی متمایز می‌کند. در کشورهای دیگر، بیمه پوشش‌های گسترده‌ای را برای هزینه‌های دندانپزشکی فراهم کرده است، اما در ایران بیمه‌ها کمتر به این زمینه علاقه نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت مواد مورد استفاده در دندانپزشکی به طور مداوم در تغییر است و به دلیل استفاده روزانه و اینکه نمی‌توان آنها را در مدت طولانی نگهداری کرد، باید در حجم کم خریداری شوند.

آشفته ادامه داد: در کشورهای دیگر هم تعرفه دندان‌پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی بالاست، اما بیمه‌ها پوشش‌های مناسبی را برقرار کرده‌اند.

دبیر هفدهمین کنگره اندودنتیست‌های ایران با بیان اینکه تجهیزات دندانپزشکی تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار شده‌اند، گفت: خوشبختانه تولید کنندگان ما در منطقه حرف اول را می‌زنند تا حدی که تجهیزات دندان‌پزشکی را هم صادر می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره اندودنتیست‌ها از ششم تا هشتم مردادماه در هتل المپیک، گفت: برای کنگره امسال شعار “حفظ سلامت دندان، حفظ سلامت جامعه” انتخاب شده است. در بحث بررسی سلامت جامعه، تغذیه مهم‌ترین نقش را بر عهده دارد و معبر اصلی ورود غذا به بدن، دهان و دندان است. اگر دندان کارایی درستی نداشته باشد، سایر موارد نیز به درستی انجام نخواهد شد. علاوه بر این، عفونت‌های مختلف دندان می‌تواند سلامت فرد را با خطر مواجه کند و عدم درمان به موقع آن که عمدتا در ریشه دندان است، می‌تواند آسیب‌های سنگین و جبران ناپذیری را به سلامت فرد تحمیل کند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری برگزاری چنین کنگره‌هایی بر افزایش سطح کیفیت خدمات دندانپزشکی، ادامه داد: در کنگره هفدهم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که همه دندانپزشکان بتوانند بهره لازم را ببرند تا با افزایش تبادل دانش علمی و عملی، شاهد دستاوردهای خوبی برای جامعه دندانپزشکی باشیم.

آشفته گفت: در کنگره امسال، کمیته علمی، مقالات ارسال شده را با حضور اساتید مطرح دندان‌پزشکی ارزیابی خواهد کرد و برای نخستین بار، جایزه مرحوم موسوی به مقالات برگزیده اهدا خواهد شد.  همچنین در ارزیابی مقالات در کمیته دانشجویی، از روش برگزاری مسابقه استفاده خواهد شد که باعث افزایش انگیزه دانشجویان در ارائه بهتر دستاوردها و پژوهش‌های علمی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

ده − 9 =