۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

رتبه‌بندی شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، جزئیات رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی را تشریح کرد و گفت: دستورالعمل اجرایی رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی تصویب و به شرکت های تجهیزات پزشکی ابلاغ شده است.

رتبه‌بندی شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

رتبه‌بندی شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

سید حسین صفوی افزود: شرکت های واردکننده تجهیزات پزشکی متقاضی رتبه، باید دارای نمایندگی معتبر، سابقه واردات و فروش و شرکت تولید کننده نیز باید دارای پروانه ساخت معتبر و سابقه فروش در خصوص دستگاه مورد تقاضا باشد.

وی خاطرنشان کرد: وسایل پزشکی موضوع فعالیت هر شرکت به ۱۶ گروه و هر گروه به دو بخش مصرفی و دستگاه، تقسیم می شود.

وی این ۱۶ گروه را شامل تجهیزات آزمایشگاهی، ارولوژی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی، مصرفی عمومی، تنفسی و بیهوشی، ارتوپدی، تجهیزات بیمارستانی، قلب و عروق، جراحی عمومی و پلاستیک و تصویر برداری و رادیولوژی، عنوان کرد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: نظارت بر تجهیزات پزشکی با جدیت در دستور کار این سازمان قرار دارد و آزمایش های کیفی مختلفی قبل از ورود به بازار روی تجهیزات تولیدی یا وارداتی، صورت می گیرد.

صفوی یادآور شد: دستورالعمل اجرایی رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی تصویب و ابلاغ شده و این رتبه بندی از سوی اداره مهندسی نگهداری تجهیزات پزشکی در حال انجام است و به زودی نتایج این رتبه بندی نیز اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: حوزه فعالیت شرکت ها در رتبه بندی، واردات یا تولید تجهیزات پزشکی، کنترل کیفی تجهیزات پزشکی، تجهیز مراکز درمانی و سرویس و نگهداری مراکز درمانی است که در مرحله اول، رتبه بندی شرکت های فعال در حوزه واردات یا تولید تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

1 × 3 =