۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

دندانپزشک ها در ورزش قهرمانی

دندانپزشک ها و ورزش

دندانپزشک ها و ورزش

دندان‌پزشک قهرمان المپیک!

نام مایکل فلپس قهرمان شناگر المپیک را احتمالاً شنیده‌اید. فلپس رکورددار کسب بیش‌ترین مدال در یک دورهٔ المپیک است؛ اما نکته جالب این است که این رکورد تا قبل از فلپس، در دست یک دندان‌پزشک بود!

مارک اسپیتز (Mark Spitz)شناگر آمریکایی است که با کسب هفت مدال طلا در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بهترین دستاوردی را که در آن زمان، یک ورزشکار در یک دوره المپیک به آن رسیده است، ثبت کرد. او دانشجوی دندانپزشکی بود و تصمیم داشت که یک دندان‌پزشک شود. ولی شرکت در المپیک و کسب مدال طلا او را در مسیر شنای قهرمانی قرارداد و از ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی منصرف کرد!

دندانپزشک  قیچی زن:

هوگو سانچز مارکز (Hugo Sánchez Márquez) بازیکن تیم ملی فوتبال مکزیک، به خاطر گل‌های زیادی که می‌زد به هوگل معروف بود. او فوتبال حرفه‌ای را از تیم دانشگاه ملی مکزیک در حالی شروع کرد که در رشته دندانپزشکی در حال تحصیل بود. سانچز برخلاف بسیاری از بازیکنان که با وارد شدن به مسیر ورزش حرفه‌ای، تحصیل را رها می‌کنند، در رشته دندانپزشکی فارغ التجصیل شد. در سال ۱۹۷۶ هوگو سانچز به تیم جوانان یونیورسیداد ناسیونال در مکزیک ملحق شد و پنج سال در آنجا ماند. وی در المپیک مونترال ۱۹۷۶ نیز حضور داشت. در آن المپیک خواهرش به‌عنوان ژیمناست در مسابقات حضور یافته بود. او در تیم‌های باشگاهی زیادی ازجمله اتلتیکو مادرید،رئال مادرید، کلاب آمریکا،رایو والکانو و … بازی کرد و جام‌های زیادی در عرصه فوتبال ملی و باشگاهی به همراه این تیم‌ها به دست آورد. دکتر هوگو سانچز به‌عنوان یک مهاجم چابک، سریع و توانمند شناخته می‌شد که در زدن ضربه آخر به‌خصوص با پای چپ یا ضربات آکروباتیک مهارت بالایی داشت. خوشحالی‌های گلش نیز معمولاً جنجالی بودند و پیوستنش از اتلتیکو به رئال با واکنش‌های به‌شدت منفی از سوی هواداران تیم سرخ و سفیدپوش مواجه شد. گفته می‌شود هوگو سانچز آخرین ” قیچی زن ” بزرگی است که در تاریخ فوتبال ظهور کرده است.

دندانپزشک مدل فوتبالیست :

میثاق بهادران متولد سال ۱۳۶۵ است. او یک بازیکن فوتبال ایرانی-فیلیپینی است که برای تیم ملی فوتبال فیلیپین وباشگاه فوتبال گلوبال بازی می‌کند. بهادران پیش‌ازاین کاپیتان تیم ملی فوتسال فیلیپین و دروازه‌بان سوم فولام بوده است.

وی پس از گل زدن در مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و پس‌ازآن در مقابل یمن موردتوجه رسانه‌های ایرانی قرار گرفت. میثاق پدری ایرانی و مادری فیلیپینی دارد و در فیلیپین متولد شده است. بهادران از دوسالگی تا هجده‌سالگی در تهران زندگی کرد، سپس برای ادامه تحصیل به فیلیپین بازگشت و تحصیلات خود را در رشته دندانپزشکی به اتمام رسانده است. میثاق به فعالیت مدلینگ هم می‌پردازد و تاکنون با شرکت‌های معتبر ورزشی در شرق آسیا همکاری داشته است.

منبع: وب سایت دکتر علی مرسلی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

یک × 1 =