۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

برنامه ویژه وزارت بهداشت برای کلینیک‌های دولتی دندانپزشکی

۴۰درصد ایرانیان از دسترسی به خدمات دندانی محرومند

برنامه ویژه وزارت بهداشت برای کلینیک‌های دولتی دندانپزشکی

برنامه ویژه وزارت بهداشت برای کلینیک‌های دولتی دندانپزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت، ۴۰ درصد از مردم را محروم از دسترسی مناسب به خدمات دندانپزشکی دانست و بر لزوم سرمایه‌گذاری و تنظیم بازار در این حوزه تاکید کرد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی گفت:

درحال حاضر معاونت بهداشت در تلاش است تا شیفت بعد از ظهر درمانگاه‌های شهری و روستایی را برای خدمات دندانپزشکی فعال کند. به طورهمزمان، معاونت درمان نیز برای کلینیک‌های ویژه در سطح شهرها برنامه‌ای با نام کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی در دست اجرا دارد.

وی افزود: ما درحال ساخت ۲۵۴ کلینیک ویژه تخصصی هستیم و قرار است یک طبقه ازهر کلینیک را به دندانپزشکی اختصاص دهیم. یونیت‌های دندانپزشکی هم از طریق هیئت امنای ارزی خریداری می‌شود و امیدواریم گوشه‌ای از خدمات دندانپزشکی جبران شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم دسترسی مناسبی به خدمات دندانپزشکی ندارند، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده یک شکاف عظیم در دسترسی به خدمات دندانپزشکی است و لزوم سرمایه گذاری و تنظیم بازار را برای دسترسی بهتر مردم به این خدمات نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

یازده − 2 =