۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

آمار بالای شکستگی فک و صورت در ایران

رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: به دلیل بالا بودن آمار حوادث به خصوص تصادفات جاده ای در کشور، میزان شکستگی های ناحیه فک و صورت در ایران بیش از دیگر کشورها است.

آمار بالای شکستگی فک و صورت در ایران

آمار بالای شکستگی فک و صورت در ایران

به گزارش ایرنا از انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، دکتر فریدون پوردانش اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان پزشکی قانونی، بیماری های قلبی عروقی، حوادث و سرطان ها جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور به شمار می روند.
وی با اشاره به اینکه حوادث و تصادفات از نظر بروز مرگ و میر در کشور در رتبه دوم جای دارند، خاطر نشان کرد: در دیگر کشورها، به خصوص کشورهای پیشرفته دنیا تصادفات در جایگاه هفتم تا نهم قرار دارد.
پوردانش ادامه داد: به دلیل بالا بودن میزان حوادث و تصادفات در کشور و به تبع آن بالا بودن میزان مرگ و میر، آمار مجروحان ناشی از این حوادث نیز بالا است که بسیاری از آنان دچار شکستگی هایی در ناحیه فک و صورت می شوند.
وی گفت: در صورتی که شکستگی های ناحیه فک و صورتمنجر به خونریزی و ایجاد مشکل در راه های هوایی فرد شود، باید برای بیمار درمان های فوری اعمال شود و یا در زمان مناسب و بعد از تثبیت وضعیت عمومی بیمار، نسبت به درمان وی اقدام کرد.
رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران اظهار کرد: از دیگر شکستگی های حایز اهمیت در ناحیه فک و صورت ، شکستگی های این نواحی در کودکان زیر پنج سال است که بر اثر آسیب های ناشی از بازی یا پایین افتادن از مبل یا تخت اتفاق افتاده است و از سوی والدین جدی گرفته نمی شود؛ این درحالی است که این مساله سبب اختلال در مرکز رشد فک پایین می شود تا جایی که کودک بعدها نیز قادر به باز کردن دهان خود به طور کامل نخواهد بود.
وی گفت: طی سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری در حوزه روش های درمانی برای بیماران دچار صدمات (تروما) در حوزه فک و صورت انجام شده و دستاوردهای تکنولوژیک به توسعه این علم کمک فراوانی کرده است.
پوردانش افزود: قرار است، جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی رشته جراحی فک و صورت در چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران به متخصصان کشور ارایه شود.
وی تصریح کرد: رشته جراحی فک و صورت نیز مانند بیشتر رشته های پزشکی نیازمند استفاده از تجربیات متخصصان این رشته از دیگر کشورها است و از آنجا که امکان حضور جراحان فک وصورت کشور در کنگره های جهانی برای تمام جراحان میسر نیست، انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران سعی کرده است تا با دعوت از چهره های شاخص این رشته از سراسر جهان در کنگره امسال خود، امکانی را فراهم آورد تا پزشکان ایرانی بتوانند از دانش، تجربیات و تخصص همکاران خود در دیگر کشورها بهره گیرند.
رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران یادآور شد: همزمان با برپایی این کنگره، ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس نیز برگزار می شود که در آن مبحث جدیدی با عنوان ‘دیجیتال ایمپلنتولوژی’ به متخصصان ارایه خواهد شد.
چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، همزمان با ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

13 + 19 =