۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

۱۹۰هزار دانش آموز هرمزگان زیرپوشش طرح سلامت بهداشت دهان و دندان قرارگرفتند

بندرعباس- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پوشش بیش از ۱۹۰ هزار دانش آموز زیر ۱۴ سال استان در مرحله دوم طرح سلامت بهداشت دهان و دندان خبر داد.

190هزار دانش آموز هرمزگان زیرپوشش طرح سلامت بهداشت دهان و دندان قرارگرفتند

190هزار دانش آموز هرمزگان زیرپوشش طرح سلامت بهداشت دهان و دندان قرارگرفتند

دکتر یحیی میرزاده اظهار داشت: این طرح از مهرماه پارسال در هرمزگان آغاز شده و شامل خدمات دندانپزشکی رایگان از جمله ترمیم، جرم گیری، وارنیش فلوراید و کشیدن دندان است.
وی با بیان اینکه وارنیش فلوراید یکی از مهمترین کارهایی است که در این طرح اجرا می شود، بیان داشت: طرح وارنیش فلوراید حداقل سالی دو بار برای دانش آموزان پیش دبستانی تا ششم ابتدایی صورت می گیرد که با انجام صحیح آن،۲۰ تا ۴۵ درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: مهر امسال با راه اندازی و تجهیز دو پایگاه سلامت دانش آموزان در شهر بندرعباس ، تمام خدمات دندانپزشکی برای کودکان در این پایگاه ها اجرا می شود.
میرزاده ، همچنین به ارائه شناسنامه سلامت دهان و دندان دانش آموزان همزمان با اجرای طرح وارنیش فلوراید، اشاره کرد و گفت: این شناسنامه برای تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی صادر می شود و در آن وضعیت دندان، درمان های انجام شده و نیازهای درمان مشخص خواهد شد.
در مرحله اول اجرای طرح وارنیش فلوراید که سال گذشته اجرا شد، ۱۷۶ هزار و ۴۳۷ دانش آموز مقطع ابتدایی سراسر استان( حدود ۹۵ درصد دانش آموزان این مقطع) زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
طرح وارنیش فلوراید یک طرح شش ساله با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان است که آغاز نخستین سال اجرای آن در هرمزگان از نیمه آذرماه سال گذشته بوده است.
وارنیش فلوراید یکی از راه های کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان است که در این روش به منظور افزایش مقاومت دندان های کودکان در برابر پوسیدگی، فلوراید روی دندان‌های آن ها قرار داده می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

16 + نه =