۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

کنگره بین‌المللی «هیپنودونتیک» برگزار میشود

کنگره بین‌المللی «هیپنودونتیک» (هیپنوتیزم در دندانپزشکی)

کنگره بین‌المللی «هیپنودونتیک» (هیپنوتیزم در دندانپزشکی)

نخستین کنگره بین‌المللی «هیپنودونتیک»، ۷ تا ۹ مهر ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر مهدی فتحی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی «هیپنودونتیک» (هیپنوتیزم در دندانپزشکی) اظهار کرد: این کنگره در محورهای اصول بی دردی هیپنوتیزمی، هیپنوتیزم برای اقدامات دندانپزشکی، القائات بعد هیپنوتیزم برای کنترل درد، هیپنوتراپی برای مدیریت دردهای سر و صورت، هیپنوتیزم در دندان قروچه، هیپنوتیزم درمانی اختلالات دهان و دندان، هیپنوتیزم برای سندرم مفصل تمپورومندیبولار، رویکرد روانشناختی برای دردهای دندانپزشکی، مهارت‌های ارتباطی دندانپزشک با بیمار، روانشناسی درد در فرایندهای دندانپزشکی، نوروساینس احساس درد، رویکردهای روانشناختی طراحی مطب دندانپزشکی و خود هیپنوتیزم برگزار می‌شود.

دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این کنگره که به همت انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران و دانشکده دندانپزشکی مشهد برگزار می‌شود، به طور اختصاصی به رویکردهای درمانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی می‌پردازد.

فتحی خاطرنشان کرد: برنامه علمی کنگره در قالب سخنرانی‌ها، پانل‌های تخصصی و کارگاه‌های عملی هیپنودونتیک خواهد بود و شرکت کنندگان را با جراحی‌های زنده دندانی بدون استفاده از بی حسی آشنا می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تاکنون انجمن‌های مهم بین‌المللی در این زمینه حمایت علمی و همکاری خود در برگزاری این رویداد مهم جهانی را با ارسال نامه‌های همکاری به دبیر علمی برنامه ابراز کرده‌اند که از جمله این مجامع بین‌المللی می‌توان به انجمن جهانی هیپنوتیزم، انجمن هیپنوتیزم اروپا، انجمن هیپنوتیزم دندانپزشکی آلمان و انجمن هیپنوتیزم سوییس اشاره کرد.

دانشیار بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بدنبال برگزاری سه کنگره بین‌المللی هیپنوتیزم در سال‌های ۹۱ تا ۹۴ توسط انجمن هیپنوتیزم ایران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتظار می‌رود بیش از ۲۰ سخنران خارجی در این رویداد علمی به ارائه تازه ترین دستاوردهای خود در این زمینه بپردازند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعنوان پیشگام فعالیتهای پژوهشی و برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در زمینه درمان‌های هیپنوتیزمی است و پتانسیل آن را دارد تا در این زمینه به قطب علمی کشور تبدیل شود.

دبیر علمی کنگره، مهلت ارسال مقاله به این کنگره را پایان مرداد ماه سال ۹۵ عنوان و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کنگره مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

دوازده − پنج =