۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

پزشکان هیزم آتش شایعات می شوند

پزشکان هیزم آتش شایعات می شوند

پزشکان هیزم آتش شایعات می شوند

محمدهادی ایمانیه در بیان علت گستردگی انتشار اخبار و شایعات علیه پزشکان در فضای مجازی گفت:« مشکل اینجاست که خود جامعه پزشکی به این نوع اخبار دامن می زنند، توجه داشته باشید که در رابطه با آنچه در تبریز، اردبیل و اصفهان و … رخ داد، بیشترین افرادی که به آن دامن زدند و هیزم بر آتش ریختند، در همین جامعه پزشکی بودند.»
در حاشیه چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی و چهارمین کنگره سالانه اخلاق پرستاری، محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سئوال خبرنگار سپیدآنلاین مبنی بر اینکه چرا جامعه ما به راحتی پذیرای اخبار و شایعات رفتارهای غیراخلاقی پزشکان با بیماران (از جمله حادثه بیمارستان خمینی شهر) است؟ گفت:« برخی در همین جامعه پزشکی به دلیل رقابت ها و حتی گاه حسادت ها چنین حوادثی را بیش از حد برجسته می کنند. بر همین اساس است که من پیشنهاد تشکیل شبکه ای برای بیان خوبی ها و اخلاق مداری ها البته بر مبنای واقعیت نه دروغ را مطرح کردم.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به اینکه چرا نوعی بی اعتمادی در جامعه میان پزشک و مردم ایجاد شده است، تاکید کرد:«این تصور که پزشکان قشری میلیاردر و مرفه هستند، بسیار آسیب رسان به این اعتماد است و ما باید در فضای مجازی آن را بازسازی کنیم. ما ابتدا برای مردم این حقیقت را توضیح دهیم که ۹۷ درصد پزشکان، درآمد متوسط و حتی رو به پایین دارند و تنها ۳ درصد چنین درآمدهایی دارند.»
وی در پایان گفت:« ما باید کاری کنیم که این واقعیت ها نهادینه شود تا آن ۹۷ درصد پاسوز آن ۳ درصد نشوند. آن ۳ درصد متخلف وجود دارند و متاسفانه بقیه ساکت نشسته اند برای همین مردم این بخش را بیشتر می پذیرند.»

منبع: سپید آنلاین

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

5 + هفده =