۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

نوشیدن مداوم هر میزان الکل، خطر سرطان دهان را افزایش می‌دهد

بر اساس دستورالعمل تازه وزارت بهداشت بریتانیا مصرف روزانه الکل باید به مراتب کمتر از میزانی باشد که تاکنون توصیه شده است.

تاکنون توصیه رسمی وزارت بهداشت دولت بریتانیا این بود که مردان، روزانه بیش از سه یا چهار واحد، و زنان بیش از دو تا سه واحد الکل مصرف نکنند.

اما اکنون مشاوران ارشد بهداشتی دولت‌های انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌گویند که تحقیقات تازه نشان داده است نوشیدن الکل در هر اندازه‌ای می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

طبق تحقیقات تازه، مردان و زنان هر دو به یک اندازه در معرض ابتلا به بیماری‌های مرتبط با الکل قرار دارند و در طول هفته میزان استفاده از آن نباید بیش از ۱۴ واحد باشد.

بر اساس دستورالعمل تازه وزارت بهداشت بریتانیا مصرف روزانه الکل باید به مراتب کمتر از میزانی باشد که تاکنون توصیه شده است. تاکنون توصیه رسمی وزارت بهداشت دولت بریتانیا این بود که مردان، روزانه بیش از سه یا چهار واحد، و زنان بیش از دو تا سه واحد الکل مصرف نکنند. اما اکنون مشاوران ارشد بهداشتی دولت‌های انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌گویند که تحقیقات تازه نشان داده است نوشیدن الکل در هر اندازه‌ای می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. طبق تحقیقات تازه، مردان و زنان هر دو به یک اندازه در معرض ابتلا به بیماری‌های مرتبط با الکل قرار دارند و در طول هفته میزان استفاده از آن نباید بیش از ۱۴ واحد باشد.

همچنین توصیه شده است در صورت تمایل به نوشیدن الکل، این میزان باید در طی سه روز یا بیشتر مصرف شود.

طبق این دستورالعمل زنان باردار اصلا نباید الکل بنوشند.

بعضی از مطالعات نشان داده است که نوشیدن الکل به میزان کم می‌تواند خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد، اما تحقیقات تازه این مسئله را رد کرده است.

نتایج تازه نشان می‌دهد که مطالعات گذشته احتمالا فوائد الکل را بیش از حد ارزیابی کرده است.

اما یکی از مهمترین نکات این تحقیقات شواهدی است که نشان می‌دهد استفاده از الکل خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

بر اساس شواهد تازه نوشیدن هر اندازه الکل به طور مداوم، خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله در ناحیه دهان، گلو و پستان را افزایش می‌دهد.

منبع: ایردن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

4 × 1 =