۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

نسل جدید نرم افزارهای مدیریت دندانپزشکی مبتنی بر رایانش ابری

نرم افزارهای مدیریت مطب دندانپزشکی سنتی متعلق به گذشته هستند. در حال حاضر آینده به سمت نرم افزار های مدیریتی مبتنی بر رایانش ابری می رود، که این یعنی آنکه زمان آن رسیده که تکنولوژی های قدیمی دندانپزشکی خود را رها نموده و به سمت تکنولوژی جدید و بهبود یافته حرکت نمایید.

نرم افزارهای مدیریت دندانپزشکی مبتنی بر رایانش ابری

نرم افزارهای مدیریت دندانپزشکی مبتنی بر رایانش ابری

رایانش ابری دقیقا چیست و شامل چه مواردی است ؟

واژه “رایانش ابری” به صورت ناخودآگاه باعث ایجاد سردرگمی و ترس در افراد می شود اما نباید اینطور باشد چونکه این عبارت یک استعاره فانتزی برای اینترنت است.

رایانش ابری از فضای داخل سرورها در بستر اینترنت -به جای سرور محلی یا کامپیوتر شخصی شما- برای ذخیره سازی ، مدیریت و پردازش داده ها استفاده می نماید.

شما در حال استفاده از رایانش ابری در تمام زندگیتان هستید در حالیکه ممکن است آن را کاملا درک نکنید.

قطعا شما چندین تراکنش آنلاین را هر روزه انجام می دهید. به طور مثال: بانکداری، پرداخت صورتحساب و خرید که هر یک از این تراکنشات با استفاده از رایانش ابری صورت می گیرد.

اگر شما از نرم افزار مدیریت دندانپزشکی قدیمی استفاده می کنید ، احتمالا فردی به عنوان کارشناس آی تی دارید که از سیستم ها و شبکه ی شما محافظت می نماید زیرا که این نوع نرم افزار ها نیاز مداوم به ارتقاء سخت افزار و نرم افزار دارند که هر دو اغلب زمانبر هستند و تازه به شرطی که مشکلات جدیدی در حین انجام ارتقا به وجود نیاید.

استفاده از نرم افزار مبتنی بر رایانش ابری راه حلی است که در واقع نیاز به ارتقا مداوم را از بین می برد و مشکلات را کاهش می دهد.

بسیاری از کلینیک ها و مطب ها به دلیل ترسشان از رایانش ابری نرم افزار های مبتنی بر آن را انتخاب نمی کنند. آنها در اینکه داده هایشان در جاییکه نمی شناسند قرار داشته باشد هراس دارند. اما در واقع همان افراد برای ارسال ایمیل از طریق Gmail، تنظیم قرار ملاقات روز خود در تقویم گوگل و رزرو آنلاین از همین تکنولوژی استفاده می کنند.

اگر شما همه روزه از این تکنولوژی استفاده می کنید چرا مایل نیستید برای مدیریت مطب یا کلینیک دندانپزشکی خود از آن بهره بگیرید؟

علاوه بر ترس ، برخی دیگر از نگرانی های مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی برای استفاده از نرم افزار های مبتنی بر رایانش ابری عبارتند از:

  • امنیت
  • مسائل HIPAA
  • نداشتن دسترسی به اینترنت
  • برای یک مدت زمان سرعت اینترنت کاهش پیدا کند.

دندانپزشکان می خواهد که اطلاعات خود و بیمارانشان را در جای امنی نگه دارند چونکه آنها نمی خواهند که از طرف HIPAA جریمه سنگینی شوند.

در نرم افزار های سنتی ، بدین منظور باید مرتبا  از اطلاعات نسخه پشتیبان گرفته شود و تمام تنظیمات لازم برای امنیت بیشتر اطلاعات انجام شود.

یکی از مزایای نرم افزارهای مبتنی بر رایانش ابری این است که می توانید اطلاعات خود را با خیال راحت و ایمن در سرور ذخیره نمایید. پشتیان گیری مستمر تا آخرین بیت وارد شده انجام می شود و اطلاعات شما در دیتا سنتر های امن که در چندین مکان جغرافیایی هستند نگهداری می شود، به این معنی که اطلاعات به صورت امن و همیشه در دسترس شماست البته تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای مبتنی بر رایانش ابری برای دندانپزشکانی که چندین مطب دارند از این لحاظ حائز اهمیت هستند.

اینترنت یکی دیگر از نگرانی های اصلی است. دندانپزشکان هراس دارند که دسترسی به اینترنت را از دست بدهند اما این یک احتمال خیلی ضعیف است. حتی اگر این احتمال بسیار کم را در نظر بگیریم، قطع شدن اینترنت به طور معمول خیلی طول نخواهد کشید. بنابراین یک دندانپزشک که بابت این موضوع نگران است باید این را هم در نظر بگیرد که یکی از موارد نادر خواهد بود. با این حال بهتر است که برای این اتفاق آماده باشیم . یکی از این راه ها این است که یک سیستمی را به عنوان جایگزین داشته باشیم مثلا استفاده کردن از مودم گوشی موبایلتان به عنوان دومین گزینه اتصال به اینترنت !

حتی با وجود این نگرانی ها ، بسیار واضح و مبرهن است که استفاده از نرم افزار مدیریت دندانپزشکی مبتنی بر رایانش ابری بهترین انتخاب خواهد بود. این تکنولوژی مشکلات ارتقا و گرفتن نسخه پشتیبان را متوقف نموده و موجب کاهش هزینه های آی تی و دسترسی سریع تر و راحت تر به اطلاعات می شود.

صنعت دندانپزشکی به سمت آنلاین شدن پیش می رود پس همین حالا استفاده از رایانش ابری را آغاز نمایید و پشت سر خود را نگاه نکنید.

منبع: Dentistry IQ

ترجمه توسط ایران دنتال نیوز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بیست − 11 =