۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

ایمپلنت‌های دندانی باید تحت حمایت بیمه ها قرار گیرد

ایمپلنت‌های دندانی باید تحت حمایت بیمه ها قرار گیرد

ایمپلنت‌های دندانی باید تحت حمایت بیمه ها قرار گیرد

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: استراتژی مترقی جهانی در حوزه دندانپزشکی بر مبنای حفظ دندان است و باید کشیدن دندان را کنار بگذاریم و بر حفظ بافت های نگهدارنده دندان تلاش کنیم و ایمپلنت به عنوان یکی از خدماتی است که بر حفظ این بافت ها کمک می کند؛ به همین منظور باید این خدمت و دیگر خدمات دندانپزشکی بیشتر تحت حمایت بیمه ها قرار گیرند.
وی تصریح کرد: ایمپلنت پدیده ای جدید، نو ظهور و تخصصی در حوزه دندانپزشکی و در حال توسعه در کشورهای مختلف از جمله ایران است و گسترش آن درست است؛ زیرا با روش قبلی که دندان های خراب کشیده می شدند و دندان مصنوعی جای آن گذاشته می شد، بسیار متفاوت تر است چرا که ایمپلینت بر حفظ دندان تاکید دارد.
زالی در عین حال به گران بودن خدماتی مانند ایمپلنت اشاره کرد و گفت : ایمپلنت هر چند گران است اما علاوه بر کمک به زیبایی فرد؛ در جویدن، افزایش اعتماد به نفس، کاهش بیماری های عمومی و ایمنی دهان نقش موثری دارد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون حوزه دندانپزشکی به سمتی حرکت می کند که از بافت های بدن انسان استفاده بهینه شود و استراتژی ادامه درمان، حفظ عناصر دندانی به جای کشیدن دندان باشد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در خدمات دندانپزشکی جدید باید کاری کنیم که عملکرد دندانی فرد بهتر شود و این نیاز القائی نیست و حق بیمار است که به جای اینکه دندانش را بکشند از خدمتی مانند ایمپلنت استفاده کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حفظ دندان گران است به همین منظور باید بیمه ها وارد این حوزه شوند، چرا که اگر خدمات دندانپزشکی را خدمات لوکس و زیبائی تلقی کنیم و بیمه ها وارد کار نشوند وضعیت همین می شود و رایج ترین خدمت به مردم در دندان پزشکی کشیدن دندان می شود.
زالی گفت: مردم متاسفانه برای هزینه های درمانی خود در حوزه دندانپزشکی با مشکلات جدی مواجه اند که این موضوع حمایت بیشتر بیمه ها را می طلبد.

** ۹۰ درصد هزینه های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه دندانپزشکی این است که تعرفه دقیق خدمات دندانپزشکی نداریم و تعرفه مصوب، قطعی و مورد تایید در این حوزه وجود ندارد.
زالی اضافه کرد: برای احصاء خدمات دندانپزشکی این سازمان اقداماتی انجام داده است چرا که یکی از مشکلات در این حوزه احصاء نشدن خدمات است.
وی گفت: با وجود اینکه شورای عالی دندانپزشکی در وزارت بهداشت شکل گرفت تا تعرفه های دندانپزشکی را تعیین تکلیف کند؛ اما هنوز این شورا عملیاتی نشده است.
زالی با بیان اینکه در تعرفه دندانپزشکی بیمه ها کمترین سهم مشارکتی را دارند، افزود: بسیاری از خدمات دندانپزشکی پوشش بیمه ای ندارند و متاسفانه ۹۰ درصد پرداختی خدمات دندانپزشکی از جیب مردم است.

منبع: ایردن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

13 − 4 =