۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

اخذ مالیات بی‌حساب و کتاب از پزشکان

اخذ مالیات بی‌حساب و کتاب از پزشکان

اخذ مالیات بی‌حساب و کتاب از پزشکان

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه پزشکی باید مالیات بر حسب درآمد پزشکان اخذ شود، گفت: هم اکنون شاهد اخذ مالیات بی‌حساب و کتاب از پزشکان هستیم.

عبدالرحمان رستمیان گفت : با بیان اینکه امروزه از دغدغه‌های جامعه پزشکی بحث مالیات و رشد مالیاتی است، افزود: با انجام مطالعه تطبیقی در زمینه میزان درآمد گروه های مختلف در سایر کشورها متوجه خواهیم شد که فاصله درآمدی بین اقشار مختلف تفاوت چشمگیری ندارد چراکه این کشورها تعادل درآمدی ایجاد کرده‌اند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، یکی از راهکارهای ایجاد تعادل درآمدی بین ثروتمندان و فقرا را اخذ مالیات پلکانی خواند وادامه داد: مالیات پلکانی به آن معنا است که درآمد هرچه کمتر باشد به تبع آن مالیات کمتری نیز باید پرداخته شود این درحالی است که در برخی از کشورها تعدادی از افراد مانند کسانی که مراقبت از بیمار در منزل دارند، از معافیت مالیاتی خوبی نیز برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر هرچه درآمد بیشتر شود مالیات نیز افزایش می‌یابد، درکشور سوییس قانونی وضع شده که اگر درآمد از میزان مشخص شده‌ای بیشتر شود ۸۵ درصد آن باید به صورت مالیات پرداخت شود.

وی با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن سیستم منطقی برای اخذ مالیات بر درآمد از پزشکان، یادآور شد: اگر مالیات به صورت پلکانی اخذ می‌‌شد تعادل درآمدی شکل می‌گرفت و پزشکی که نمی‌توانست درآمد مناسبی داشته باشد مکلف به پرداخت مالیات سنگین نمی‌شد، واقعیت آن اباید همه درآمدها را به گونه‌ای ثبت کنیم تا بر اساس آن بتوانیم مالیات اخذ کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه باید تلاش کرد که در سطوح پایین‌تر معافیت‌های مالیاتی لحاظ شود، تصریح کرد: اکنون مالیات یکسانی را برای پزشکان فوق تخصص درنظر می‌گیرند درحالی که فوق تخصص رشته داخلی با جراحی بسیار متفاوت است لذا باید بر اساس درآمدها، مالیات را تعیین کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون اگر بر حسب درآمد پزشکان مالیات اخذ می‌شد نارضایتی وجود نداشت؛ به نظر می رسد باید سامان‌دهی در این زمینه صورت گیرد تا ظلمی به قشر پزشکان و دیگر گروه‌های جامعه نشود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

یازده − یازده =