۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

اختراع آینه دندانپزشکی آبگریز

اختراع آینه دندانپزشکی آبگریز

اختراع آینه دندانپزشکی آبگریز

یکی از مشکلات آینه‌های دندانپزشکی معمولی از دست رفتن شفافیت آنها حین انجام عمل جراحی، با نِشَستن بخار دهان بر روی آن می‌باشد که عمل‌های جراحی دندانپزشکی را با مشکل جدی روبرو می‌سازد. در همین ارتباط مدیرگروه فیزیک دانشگاه زابل با ابداع آینه‌ای با اثر آبگریزی، مقاومت در برابرخراش و طول عمربالا توانسته است مشکلات دندانپزشکان را به حداقل برساند.

دکتر محسن دهباشی در این رابطه اظهار داشت: یکی از مهمترین محاسنی که این اختراع دارد و می توان از آن به عنوان یک امتیاز خوب استفاده کرد، مقاومت در برابر خراش این آینه‌هاست که باعث افزایش طول عمر این آینه‌ها می‌شود.

به گفته این مخترع، اثر آبگریزی، مقاومت در برابرخراش و طول عمربالا ازخصوصیات این اختراع است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه زابل، ایجاد یک پوشش نانو متری بر روی سطح آینه‌های دندانپزشکی که ویژگی‌هایی همچون اثر آبگریزی، مقاومت در برابرخراش و طول عمربالا را داشته باشد را به عنوان مهمترین هدف از انجام این اختراع عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: آینه‌های غیر نانویی موجود در بازار نسبت این آینه‌ها طول عمر کمتری دارند. اختراع جدید نه تنها کم هزینه است بلکه آنرا می‌توان باکمک دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ، تولیدکرد.

دهباشی با بیان این که انجام این اختراع به جهت کم هزینه بودن مقرون به صرفه نیز می‌باشد، گفت: این آینه‌ها را هم می‌توان با اسپری مستقیم محلول نانویی و سپس انجام عملیات حرارتی و هم با کمک دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ، تولید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سیزده − یک =