۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پایگاه مقالات و اخبار دندانپزشکی

آخرین خبرها

تجهیزات دندانپزشکی همیشه آلودگی باکتریایی دارند

تجهیزات دندانپزشکی همیشه آلودگی باکتریایی دارند

تجهیزات دندانپزشکی همیشه آلودگی باکتریایی دارند

متخصصان علوم پزشکی در فرانسه می‌گویند که مواد ضدعفونی کننده برای میکروب‌زدایی از تجهیزات و یونیت‌های دندانپزشکی همه باکتری‌ها را از بین نمی‌برند.

کارشناسان فرانسوی با اعلام نتایج بررسی‌های اخیر خود اظهار داشتند: این مطالعات آشکار ساخته است که ظاهرا تجهیزات دندانپزشکی با استفاده از مواد ضدعفونی به طور کامل میکروب زدایی و تمیز نمی‌شوند، هرچند برای اقدامات پیشگیرانه به کار بردن آن توصیه می‌شود.

متخصصان در این مطالعه، مواد ضدعفونی کننده را روی باکتری‌ها، مخمرها و دیگر میکروب‌ها که موجب شکل گیری زیست لایه‌ها در شبکه آب یونیت‌های دندانپزشکی شده‌اند، پس از استفاده در دهان بیماران تست کرده و دریافتند هیچ کدام از آن‌ها به طور کامل در از بین بردن زیست لایه چند میکروبی تاثیر ندارند.

زیست لایه‌ها به عنوان لایه‌های حفاظتی باکتری‌ها عمل می‌کند و از بین بردن آن‌ها سخت است هرچند مواردی وجود دارد که دندانپزشکان می‌توانند از شکل گیری آن‌ها جلوگیری کنند.

دکتر «دامیئن کوزتا» از دانشگاه پویتیرز فرانسه در این رابطه گفت: در طول مدت درمان دندان، بیمار و دندانپزشک هر دو در معرض میکروارگانیسم‌هایی قرار می‌گیرند که در آب در حال گردش داخل یونیت‌های دندانپزشکی وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این مطالعه سه نوع ضدعفونی کننده مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد این مواد شیمیایی قارچ‌ها را از بین می‌برند اما هیچ کدام از آن‌ها در پاکسازی کامل زیست لایه‌ها موثر نبودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

18 + پنج =